… om stress

Det moderne liv kører i et stadigt højere tempo, og flere og flere mennesker oplever, at de rammer en mur, hvor kroppen giver op og ikke kan mere. Stress er en belastningsreaktion, som udløses, når man i for lang tid har forsøgt at klare for meget, har ignoreret signalerne og bare klemt på. Så oplever man pludselig, at man ikke kan mere, -helt bogstaveligt. Måske kan man ikke engang komme ud af sengen,  dynen forekommer en at være en uoverstigelig hindring. Hoved og krop følges slet ikke ad, tankerne siger, at man burde, at man er svag, at det er fjollet, men kroppen nægter at deltage.

Er du syg af stress, kan du i de fleste tilfælde godt komme tilbage til dit liv og dit arbejde, men det vil være på en anden måde og ikke mindst i et andet tempo. Det kan også være, at du har erkendt, at du er i en nedadgående spiral og vil gøre noget ved det, før du bliver lagt ned. I Mellemrummet kan vi hjælpe dig igennem den svære tid og give dig plads og rum til at definere dig selv, dine behov og grænser på en ny måde.