… om sorg

Sorg er en naturlig reaktion på tab og fortæller noget om, at man har haft noget meget værdifuldt i sit liv, som nu er væk. Oftest er det et andet menneske, men det kan også være f.eks. et dyr eller et arbejde. I begyndelsen kan sorgen føles altomfattende, men efterhånden opstår perioder, hvor man er fri til at glædes, inden man pludselig igen oplever, at sorgen skyller ind over en. Efterhånden opleves sorgen mindre intens, og perioderne uden bliver længere og hyppigere, samtidig med at man finder en plads i sit hjerte, hvor mindet kan leve uden at slå benene væk under én i tide og utide.

Ind i mellem sker det, at sorgen ikke kan løbe færdig af sig selv, og så kan man få brug for hjælp til at gå på opdagelse i, hvad der forhindrer det. Det kan også være at omstændighederne i forbindelse med tabet er konfliktfyldte, så der også er andre følelser  på spil, som måske vrede eller skyld.

Uanset, så er du velkommen i Mellemrummet.